.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
50 درصد حوادث غير مترقبه كشور در مازندران اتفاق مي‌افتد

مديركل بازسازي و حوادث غير مترقبه مازندران گفت: از 31 نوع حوادث طبيعي در كشور 17 مورد در مازندران اتفاق مي‌افتد كه اين رقم 50 درصد حوادث را شامل مي‌شود.


به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس ا، حبيب‌الله رمضان‌زاده پيش از ظهر امروز در مراسم دهمين مانور سراسري زلزله و ايمني در مدارس شهرستان ساري اظهار داشت: افزايش آگاهي عمومي و آموزش‌هاي همگاني نقش عمده‌اي در كاهش خطرات و آسيب‌هاي ناشي از حوادث دارد.
وي با اشاره به اينكه فراگيري آموزش‌هاي ايمني در مدارس بسيار مهم است افزود: دانش‌آموزان و معلمان نقش ارزنده‌اي در فرهنگ سازي و اطلاع رساني در جامعه و مدرسه ايفا مي‌كنند.
مديركل بازسازي و حوادث غير مترقبه مازندران تصريح كرد: فضاي مدرسه، فضاي خوبي براي انجام مانور و مكاني براي بعد از زلزله به عنوان اسكان موقت آسيب‌ديدگان است.
وي هدف از برگزاري اين مانور را آمادگي دستگاه‌هاي ذيربط، ايجاد واكنش سريع در برابر زلزله، افزايش سطح آگاهي و ارتقاي فرهنگ مقاوم سازي ساختمان‌ها در برابر زلزله برشمرد.
رمضان‌زاده رعايت پنج اصل آمادگي، آرامش، پناه‌گيري، خود امدادي و دگر امدادي را از مواردي عنوان كرد كه در اين مانورها بايد به دانش‌آموزان آموزش داده شود.
مديركل بازسازي و حوادث غير مترقبه مازندران گفت: بيشترين حوادث در مازندران را به ترتيب سيل، آتش سوزي، زلزله، توفان و خشكسالي است.
وي بيان داشت: در سال‌جاري حدود 120 ميليارد تومان براثر سيل و توفان به مازندران خسارت وارد شد.
رمضان‌زاده اظهار داشت: جبران خسارت توفان از طريق بيمه و تسهيلات دولتي توسط جهاد كشاورزي استان توزيع خواهد شد.
دهمين مانور زلزله و ايمني مازندران با همكاري هلال احمر، آتش‌نشاني، پليس امنيت، ستاد حوادث غير مترقبه، فرماندهي يگان ويژه، اورژانس 115، مخابرات، اداره گاز، و سازمان دانش آموزي مازندران در مدرسه راهنمايي مرحوم بصيري شهرستان ساري برگزار شد.
در پايان مانور مسابقه‌اي با موضوع زلزله و ايمني برگزار شد و به 13 نفر از برگزيدگان وسايل امداد و نجات و آتش نشاني اهدا شد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.081 seconds.